Links op de voorgrond een figuur met een langgerekt, kronkelig lichaam en een vrouwenhoofd at door een stralend aureool wordt omgeven. Het hoofd rust op een donker blok. Het wezen heeft de ogen gesloten en lijkt te wachten op wat komen gaat. Rechts op de achtergrond is een deel van een gedecoreerde poort te zien. Une longue chrysalide couleur de sang. Plaat 2 uit de serie La Tentation de Saint-Antoine van Gustave Flaubert.
Aan de voet van een bergmassief verschijnt links, half afgesneden, een galopperend zwart paard bereden door een in wit geklede ruiter. Hij kijkt naar de zon die rechts boven de vlakte staat en met haar zwakke stralen de diepe duisternis beneden maar nauwelijks verlicht. Het onderste deel van het hemellichaam lijkt half te worden versluierd door de eeuwige duisternis van het ondermaanse, maar het bovenste, grotere deel straalt in een veel helderder hemel. Pélerin du monde sublunaire. Plaat 5 uit de serie Songes
Elle tire de sa poitrine une éponge toute noire, la couvre de baisers
Elle tire de sa poitrine une éponge toute noire, la couvre de baisers. Plaat 8 uit de serie La Tentation de Saint-Antoine van Gustave Flaubert, derde serie. Voor een gordijn dat door de wind lijkt op te bollen, staat een vrouw met een lange sluier die eveneens door de wind naar rechts wordt bewogen. Ze draagt een klassiek gewaad, dat haar armen vrijwel onbedekt laat. In haar rechterhand houdt ze een zwarte spons, die ze, met haar kussen bedekt. Daardoor blijft haar gezicht voor een groot deel verborgen.
Plaat bij een gedicht zonder titel dat opent met de regels: 'Je t'adore à l'égal de la voûte nocturne, ô vase de tristesse, ô grande taciturne.' Plaat 1 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat bij het gedicht 'Le flacon'. Titel ontleend aan de laatste twee regels van het tweede stanza: 'Parfois on trouve un vieux flacon qui se souvient, d'où jaillit toute vive une âme qui revient.' Plaat 2 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat bij het gedicht 'Sépulture d'un poète maudit, dat opent met de regels: ''Si par une nuit lourde et sombre, un bon Chrétien, par charité, derrière quelque vieux décombre, enterre votre corps vonté.' Plaat 3 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat bij het gedicht 'Le prière d'un païen', het gebed van een heiden die de wellust aanroept, in welke vorm dan ook: 'Volupté, fantôme élastique!' Plaat 4 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat bij het gedicht 'Le gouffre' verbeeldende de dichtregels 'Sur le fond de mes nuits Dieu, de son doigt savant, dessine un cauchemar multiforme et sans trêve.' Plaat 5 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat bij het gedicht 'La destruction' verbeeldende de regels 'Sans cesse à mes côtés s'agite le Démon.' Plaat 6 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
Plaat die het gebed illustreert dat het gedicht 'Les litanies de Satan' besluit 'Gloire et louange à toi, Satan, dans les hauteurs du ciel, où tu régnas, et dans les profondeurs de l'Enfer, où, vaincu, tu rêves en silence.' Plaat 7 uit de serie Les fleurs du mal van Charles Baudelaire.
: Deze litho's werden tijdens de oorlog in Nederland verworven. Deze litho werd tijdens de oorlog in Nederland verworven.
In beheer gekomen bij het Rijk
Na 05-05-1945
Huidige restitutiestatus
Geen verzoek
Onderzoeksbevindingen
Er zijn geen of onvoldoende herkomstgegevens uit de periode 1933-1945 over dit object bekend. Na onderzoek zijn tot op heden geen bronnen gevonden die informatie over de herkomst kunnen geven. Daarom is er geen uitspraak te doen over mogelijk verdachte herkomst of mogelijk onvrijwillig bezitsverlies.
De herkomst van deze objecten zijn niet sluitend. Het is niet bekend van wie, wanneer, hoe en onder welke omstandigheden kunsthandel J.H de Bois in Haarlem deze objecten heeft verworven. Het is ook niet bekend aan wie, wanneer en onder welke omstandigheden de Bois de objecten heeft verkocht. Het is verder niet bekend van wie, wanneer, hoe en onder welke omstandigheden Galerie F. Valentin, Stuttgart deze objecten heeft verworven. Er zijn op dit moment geen aanknopingspunten voor het doen van verder onderzoek naar de herkomst voor de periode van 1933 tot en met 1945 bekend.